<body>
LIFE IS A LONG JOURNEY

MIEMY THALIA / EKIN


Part time blogger / A worker


SHAKLEE DROPSHIP / REDONE AGENT


: MIEMY THALIA : SHAKLEE DROPSHIP AND REDONE AGENT
+ follow |


chitchat:


****



kaya semakin kaya,miskin semakin miskin



written on Friday 3 April 2015 @ 01:04 ✈

2/4/2015 jam 4.30pm

Situasi sebelum thumbprint:

turun dari tingka 4 ke arah tempat  buang smpah...(sambil bawa sampah untuk dibuang)
Lalu kt tepi kantin...(kawasan sekolah saya berbentuk 4 segi tepat...boleh bayang tak?)
nampak ade 3 student lelaki memegang 3 plastik beg berbeza...
sorang pelajar tengah menguis2 tong sampah besar macam mencari sesuatu...
(dalam hati dok cakap..ape la budak-budak ni buat lagi)
Pergi dekat kan dan bertanya

Aku : kamu buat ape tu...tahu tak sampah tu kotor...nanti kene gatal2...ponteng pulak....kamu student pagi kan (sekolah dua sesi)
STUDENT : ar...ar,..ar... (takot2)...kiteorg kutip tin ngn plastik...
AKU: buat ape..
Student: kumpul....balik dari sekolah nanti boleh pergi jual...duit tu kami boleh bawak esok pergi sekolah untuk makan dekat kantin...dalam beg sampah akak ade plastik dengan tin tak?
Aku :ar...ar....ar....ada...sekejap ye akak cari (dalam hati menahan sebak)



*rasa bersyukur menebak kedalam hati,aku dibesarkan dalam keluarga yang harmoni walaupun tidak kaya..
*pada pendapat aku...ade kebaikan jugak ppd daerah sini tidak bagi ambik pekerja asing sebagai cleaner..kalau tak..mesti mereka sebat dulu...


*aku bukan guru...pekerje biase je..
*coretan sebagai perkongsian bersama



Labels: ,


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life